Regulamin Rady Pedagogicznej

  • 13 grudnia 2020 20:57
REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej
w Nowosielcach
 
Uchwalono na podstawie:
  1. art. 73 ust. 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562 i 1635, ze zm),
  2.  § 16 ust. 1 pkt 9 Statutu Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Nowosielcach (uchwała Rady Pedagogicznej 7/2024/2025 z dnia 26.09.2024 r.).
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
  1. Niniejszy regulamin określa zadania, organizację i tryb pracy Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach.
  2. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
    1. ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562 i 1635, ze zm),
    2. zespole – należy przez to rozumieć Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach,
    3. dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach,
    4. nauczycielu – należy przez to rozumieć każdego pracownika pedagogicznego,
    5. organie prowadzącym – należy przez to rozumieć ministra właściwego do spraw rolnictwa i rozwoju wsi,
    6. organie nadzorującym – należy przez to rozumieć ministra właściwego do spraw rolnictwa i rozwoju wsi.
§ 2.
Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem zespołu w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
§ 3.
Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor zespołu.
§ 4.
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą:
  1. dyrektor zespołu,
  2. wszyscy nauczyciele zatrudnieni w zespole,
  3. pracownicy innych zakładów pracy pełniący funkcję instruktorów praktycznej nauki zawodu lub prowadzący pracę wychowawczą z młodocianymi pracownikami w placówkach zbiorowego zakwaterowania, dla których praca dydaktyczna i wychowawcza stanowi podstawowe zajęcie.
Rozdział II
Kompetencje rady pedagogicznej
§ 5.
  1. Kompetencje stanowiące Rady Pedagogicznej:
    1. zatwierdzenie planów pracy zespołu,
    2. podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
    3. wyrażenie zgody na egzaminy klasyfikacyjne z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach,
    4. wyrażenie zgody na egzaminy poprawkowe z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
    5. podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentów pedagogicznych w zespole po zaopiniowaniu przez radę rodziców,
    6. ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołami przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkół,
    7. ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli zespołu,
    8. podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów i słuchaczy,
    9. uchwalenie regulaminu swojej działalności,
    10. przygotowanie projektów statutów zespołu i uchwalanie ich, wprowadzanie do nich zmian,
    11. zatwierdzanie kandydatury ucznia do wniosku o przyznanie stypendium Prezesa Rady
Ministrów,
    1. przedstawienie kuratorowi oświaty wniosku o przyznanie uczniowi stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
    2. zgoda na utworzenie oddziału międzynarodowego,
    3.  cofnięcie zgody na utworzenie oddziału międzynarodowego,
    4. decyzja o przedłużeniu okresu nauki uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność po uzyskaniu opinii zespołu, z której wynika potrzeba przedłużenia uczniowi okresu nauki, w szczególności z powodu znacznych trudności w opanowaniu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach oraz po zasięgnięciu opinii rodziców,
    5. ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych wymagających od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji do szkoły ponadpodstawowej,
    6. ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych w zawodzie wymagających od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji do szkoły branżowej II stopnia,
    7. ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych w zawodzie wymagających od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji do szkoły policealnej.
  1. Rada Pedagogiczna posiada uprawnienia do:
    1. delegowania dwóch przedstawicieli rady pedagogicznej do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora zespołu,
    2. wyrażania zgody lub wnioskowanie za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej, o udział w zebraniu rady pedagogicznej przedstawicieli stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej zespołu,
    3. ustalania zestawu podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujących we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne lub materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym oraz może podjąć decyzję o prowadzeniu obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego o najmniejszej liczbie godzin nauczania bez podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku zadziałania mechanizmów korygujących,
    4. wystąpienia z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w zespole,
    5. wnioskowania o wprowadzenie lub o zniesienie obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju,
    6. wyboru dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych kształcenia zawodowego podstawowych dla zawodu w szkole policealnej dla dorosłych, z których słuchacz przystępuje do egzaminu w każdym semestrze,
    7. określenia sposobu i trybu uzupełnienia części praktycznej nauki zawodu, z której słuchacz został zwolniony w dotychczasowej szkole policealnej dla dorosłych,
    8. wyboru przedstawiciela rady pedagogicznej do zespołu rozpatrującego odwołanie nauczyciela od oceny pracy.
  1. Rada Pedagogiczna opiniuje:
    1. dopuszczenie do użytku w zespole zaproponowanego przez nauczyciela lub zespół nauczycieli programu nauczania,
    2. zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne,
    3. materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym,
    4. powierzenie stanowiska dyrektora zespołu, gdy konkurs nie wyłonił kandydata albo do konkursu nikt się nie zgłosił,
    5. powierzenie stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w zespole,
    6. odwołanie ze stanowiska wicedyrektora i innego stanowiska kierowniczego w zespole,
    7. wnioski dyrektora zespołu w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników zespołu,
    8. wnioski dyrektora zespołu o przyznanie nauczycielom nagród ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, ministra właściwego do spraw rolnictwa lub kuratora oświaty (z wyłączeniem wniosku na nagrodę dla dyrektora),
    9. organizację pracy zespołu, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych oraz organizację kwalifikacyjnych kursów zawodowych,
    10. projekt planu finansowego zespołu,
    11. propozycje dyrektora zespołu lub w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
    12. program wychowawczo-profilaktyczny zespołu,
    13. organizację dodatkowych zajęć z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
    14. organizację dodatkowych zajęć, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony,
    15. ustalenie w sprawie oceny pracy dyrektora zespołu,
    16. organizację tygodnia pracy,
    17. ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
    18. propozycje zajęć wychowania fizycznego do wyboru przez uczniów,
    19. zezwolenie na indywidualny program nauki,
    20. zezwolenie na indywidualny tok nauki,
    21. wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu nauczania,
    22. ustalenie przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym,
    23. zgłaszanie kandydatów na członków komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli pierwszej instancji,
    24. zgłaszanie kandydatów na członków odwoławczej komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli,
    25. ustalenia średniej ocen upoważniającą do przyznania stypendium za wyniki w nauce,
    26. ustalenia wysokości stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe.
 
Rozdział III
Zadania przewodniczącego i członków rady pedagogicznej
§ 6.
  1. Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania w formie komunikatu.
  2. Dyrektor zespołu przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności zespołu.
  3. Przewodniczący Rady Pedagogicznej zobowiązany jest do:
    1. realizacji uchwał Rady Pedagogicznej,
    2. analizowania stopnia realizacji uchwał Rady Pedagogicznej,
    3. dbania o autorytet Rady Pedagogicznej, ochrony praw i godności jej członków,
    4. zapoznawania członków Rady Pedagogicznej z obowiązującymi aktualnie przepisami prawa oświatowego oraz omawiania trybu i form ich realizacji.
§ 7.
Członek Rady Pedagogicznej zobowiązany jest do:
  1. Przestrzegania postanowień prawa oświatowego, wewnętrznych uregulowań prawnych zespołu oraz Zarządzeń Dyrektora Zespołu.
  2. Czynnego uczestnictwa we wszystkich posiedzeniach i pracach Rady Pedagogicznej oraz jej komisji i zespołów, do których został powołany. W szczególnych przypadkach losowych członek Rady Pedagogicznej może być zwolniony z udziału w zebraniu, za zgodą dyrektora zespołu.
  3. Zapoznania się z protokołem i uchwałami przyjętymi na zebraniu.
  4. Realizowania prawomocnych uchwał Rady Pedagogicznej także wtedy, kiedy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia.
  5. Składania przed Radą Pedagogiczną sprawozdań z realizacji przydzielonych zadań.
  6. Nieujawniania spraw omawianych na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, które objęte są tajemnicą państwową lub służbową.
  7. Nieujawniania spraw omawianych w trakcie posiedzeń Rady Pedagogicznej, które mogą naruszyć dobra osobiste, godność oraz dobre imię pracowników zespołu, a także uczniów i słuchaczy lub ich rodziców.
  8. Godnego zachowania w trakcie posiedzeń Rady Pedagogicznej, umożliwiającego sprawną realizację przyjętego porządku posiedzenia.
  9. Współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków Rady Pedagogicznej.
  10. Prezentowania postawy służącej kreowaniu pozytywnego wizerunku zespołu w środowisku.
§ 8.
Do podstawowych zadań Rady Pedagogicznej należy:
  1. Planowanie oraz organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
  2. Śródroczne, semestralne, roczne i końcowe analizowanie oraz ocenianie stanu nauczania, wychowania i opieki, a także materialnych warunków pracy zespołu.
  3. Uchwalanie i zatwierdzanie wewnątrzszkolnych aktów normatywnych zgodnych
    z przepisami prawnymi.
  4. Współpracowanie z rodzicami oraz prawnymi opiekunami uczniów.
  5. Kształtowanie właściwych postaw etycznych, zawodowych i obywatelskich swoich członków.
 
Rozdział IV
Szczegółowe zasady działania rady pedagogicznej
§ 9.
  1. Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane:
  1. przed rozpoczęciem roku szkolnego,
  2. w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów,
  3. po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
  4. w miarę bieżących potrzeb.
  1. Zebrania mogą być organizowane:
  1. na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
  2. z inicjatywy dyrektora zespołu,
  3. co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.
  1. Zebrania Rady Pedagogicznej mogą być organizowane również w trybie nadzwyczajnym na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad zespołem oraz z inicjatywy:
  1. przewodniczącego Rady Pedagogicznej,
  2. organu prowadzącego zespół,
  3. co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.
  1. Wystąpienia o organizację zebrania Rady Pedagogicznej w trybie nadzwyczajnym powinny określać przyczynę zorganizowania zebrania oraz pożądany termin jego przeprowadzenia.
  2. Przewodniczący o terminie i proponowanym porządku zebrania powiadamia wszystkich członków Rady Pedagogicznej przynajmniej z trzydniowym wyprzedzeniem.
  3. Nadzwyczajne zebranie Rady Pedagogicznej może być zorganizowane w dniu powiadomienia.
§ 10.
  1. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą również brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej zespołu.
  2. Osoby, o których mowa w ust. 1, uczestniczą w tej części zebrania Rady Pedagogicznej, która dotyczy ich zakresu spraw.
  3. Osoby zaproszone, niebędące członkami Rady Pedagogicznej, nie biorą udziału w głosowaniach.
§ 11.
  1. Porządek zebrania zatwierdza Rada Pedagogiczna.
  2. Głosowanie w sprawie porządku zebrania odbywa się po otwarciu przez przewodniczącego zebrania i stwierdzeniu jego prawomocności (quorum).
  3. Bezpośrednio przed głosowaniem w sprawie porządku zebrania członkowie Rady Pedagogicznej mogą zgłaszać propozycje zmian w porządku zebrania.
  4. Propozycje zmian w porządku zebrania może również złożyć przewodniczący.
  5. Propozycje zmian w porządku zebrania przewodniczący poddaje pod głosowanie Rady Pedagogicznej.
  6. Każdy członek Rady Pedagogicznej ma prawo do wyrażania opinii.
§ 12.
  1. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane. Protokolanta wybiera przewodniczący Rady Pedagogicznej spośród członków rady.
  2. Protokolant może być wybrany na jedno posiedzenie lub na oznaczony okres roku szkolnego.
  3. Protokół podpisuje prowadzący zebranie i protokolant.
  4. Z zebrania Rady Pedagogicznej sporządza się listę obecności.
  5. Ze szkolenia Rady Pedagogicznej sporządza się listę obecności oraz zwięzłą notatkę.
  6. Protokoły z zebrania Rady Pedagogicznej są sporządzane w wersji elektronicznej.
    1. Protokolant zabezpiecza treść protokołu hasłem, które podaje tylko przewodniczącemu Rady Pedagogicznej i wysyła sporządzony protokół do przewodniczego Rady pocztą elektroniczną.
    2. Przewodniczący Rady Pedagogicznej drukuje każdy protokół i zamieszcza go w księdze protokołów.
    3. Protokół po zatwierdzeniu powinien być zszyty  i zabezpieczony przed usunięciem z księgi protokołów.
  7. Protokół sporządza się w terminie 7 dni od zebrania Rady Pedagogicznej według wzoru – załącznik 1.
    1. Do protokołu dołącza się w formie załączników pisemnych listę obecności oraz dane dotyczące klasyfikacji (sporządzone w edytorze Word czcionką 12 Times New Roman) oraz sprawozdania z pracy Zespołów Przedmiotowych, a także wszystkie uchwały zatwierdzające i opiniujące podejmowane przez Radę Pedagogiczną.
    2. Członkowie Rady Pedagogicznej składający sprawozdania, wnioski i inne materiały do protokołu są zobowiązani w terminie dwóch dni od daty zebrania dostarczyć je w formie elektronicznej do protokolanta (sporządzone w edytorze tekstów Word czcionką 12 Times New Roman), w przeciwnym razie ich wypowiedzi będą zapisane przez protokolanta w formie zwięzłego streszczenia.
  8. W terminie do 7 dni po zebraniu rady protokoły zostają udostępnione do wglądu.
  9. Członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo po przeczytaniu protokołu do zgłoszenia w formie pisemnej - papierowej lub elektronicznej, uwag i poprawek do swojej wypowiedzi w terminie 7 dni.
  10. Przyjęte zasadne zmiany, uzupełnienia i sprostowania, protokolant umieszcza w protokole z posiedzenia Rady, którego dotyczą.
  11. Protokół podlega zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną na następnym zebraniu.
  12. Wnioski o dokonanie zmian i uzupełnień w protokole, należy złożyć na piśmie, przewodniczącemu Rady Pedagogicznej najpóźniej 3 dni przed kolejnym zebraniem.
  13. Wnioski te rozpatruje dyrektor w konsultacji z kadrą kierowniczą i protokolantem
  14. Wnioski zasadne i zgodne z przepisami prawa oraz obowiązującymi regulaminami zostają uwzględnione w protokole kolejnego zebrania, po uprzednim przegłosowaniu  
    przez Radę Pedagogiczną.
  15. Niezgłoszenie żadnej zmiany lub uzupełnienia jest równoznaczne z przyjęciem protokołu.
  16. Po zatwierdzeniu protokołu nie wolno odnotowywać w nim żadnych uwag.
  17. Protokół z każdego posiedzenia jest zatwierdzany przez aklamację na następnym posiedzeniu Rady Pedagogicznej.
  18. Poprawki i uzupełnienia do protokołu umieszcza wyłącznie protokolant.
  19. Protokół podpisuje przewodniczący Rady Pedagogicznej i protokolant.
  20. Uchwały i protokoły z zebrań Rady Pedagogicznej są dostępne dla wszystkich członków Rady.
 
Rozdział V
Tryb podejmowania uchwał
§ 13.
  1. Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
  2. Wzór zapisu uchwały Rady Pedagogicznej – stanowi załącznik nr 2.
§ 14.
  1. W głosowaniach tajnych podejmuje się uchwały:
  1. w sprawach, których wymagają tego przepisy prawa,
  2. w sprawach personalnych dotyczących członków Rady Pedagogicznej i innych pracowników szkoły,
  3. na zarządzenie prowadzącego zebranie,
  4. na wniosek członka Rady Pedagogicznej poparty w głosowaniu przez co najmniej 1/2 liczby obecnych na zebraniu, po uprzednim jawnym głosowaniu nad przyjęciem tajności głosowania.
  1. W celu ustalenia wyników głosowania tajnego Rada Pedagogiczna powołuje w głosowaniu jawnym trzyosobową komisję skrutacyjną i jej przewodniczącego. Komisja sprawdza i rozdaje karty do głosowania oraz instruuje o technice głosowania.
  2. W skład komisji skrutacyjnej nie mogą wchodzić osoby, których dotyczy dane głosowanie.
  3. Głosy oddawane są do urny w obecności co najmniej dwóch członków komisji.
  4. Komisja ogłasza ustalone wyniki głosowania, które odnotowuje się w protokole.
  5. Opieczętowane przez komisję karty do głosowania przewodniczący Rady Pedagogicznej przechowuje do dnia zatwierdzenia protokołu.
  6. Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący Rady Pedagogicznej.
  7. W głosowaniu jawnym członkowie Rady Pedagogicznej głosują przez podniesienie ręki.
  8. W przypadku równej liczby głosów o podjęciu uchwały decyduje głos przewodniczącego.
  9. Przewodniczący wstrzymuje wykonanie uchwały Rady Pedagogicznej niezgodnej z przepisami prawa:
    1. o wstrzymaniu wykonania uchwały przewodniczący niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący oraz organ nadzoru pedagogicznego,
    2. organ nadzoru pedagogicznego w porozumieniu z organem prowadzącym uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa,
    3. rozstrzygnięcie organu nadzoru pedagogicznego w sprawie uchylenia uchwały jest ostateczne.
§ 15.
  1. Księga protokołów przechowywana jest w sekretariacie zespołu.
  2. Księga protokołów może być udostępniona nauczycielom zatrudnionym w zespole, przedstawicielom organu prowadzącego i nadzorującego zespół oraz innym organom na podstawie odrębnych przepisów.
  3. Udostępnia się wyłącznie protokoły w miejscu ich przechowywania.
  4. Zabrania się wynoszenia protokołów poza teren zespołu.
  5. Udostępnianie protokołu w formie kserokopii papierowej lub fotograficznej, jest możliwe po wcześniejszym poddaniu go anonimizacji.
  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
  2. Zmiany w regulaminie mogą być dokonane w drodze uchwały Rady Pedagogicznej.
  3. Sprawy nie ujęte w niniejszym Regulaminie regulują akty prawne wyższego rzędu.
Regulamin przyjęty Uchwałą Rady Pedagogicznej ZSCKR w Nowosielcach z dnia 11.12.2024 r.
 
 
 
Załącznik 1 do Regulaminu Rady Pedagogicznej
 
INSTRUKCJA ELEKTRONICZNEGO PROTOKOŁOWANIA POSIEDZEŃ RADY PEDAGOGICZNEJ ZSCKR W NOWOSIELCACH
 
I. Pracę Rady Pedagogicznej – zwłaszcza przebieg posiedzeń, dokumentuje jeden z członków Rady, zwany protokolantem.
II. W terminie 7 dni od daty posiedzenia Rady Pedagogicznej sporządza się protokół, spisując go w wersji elektronicznej (ustawienie stron: margines górny i dolny po 2,5 cm, margines lewy i prawy: 2,5 cm).
III. Protokół sporządza się zgodnie z poniższymi zasadami:
1. w prawym górnym rogu znajduje się zapis: Nowosielce, ............... (data obrad: dzień,
miesiąc i rok zapisany cyframi arabskimi, czcionką rozmiar 12 TNR),
2. poniżej, w odstępie znajduje się nazwa i numer protokołu, opisane według
następującego wzoru:
 
Protokół nr ........ z zebrania Rady Pedagogicznej
Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach
w dniu ……………… r.
 
zapisany czcionką rozmiar 14 TNR, drukiem wytłuszczonym i wyśrodkowanym,
3. poniżej, w odstępie zapisany jest plan obrad, według następującego wzoru:
 
Plan obrad:
1. Powitanie zebranych, stwierdzenie quorum. Potwierdzeniem quorum jest sporządzona i dołączona do protokołu lista obecności członków Rady Pedagogicznej.
2. Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad.
3. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady Pedagogicznej. Powołanie protokolanta.
 
Powyższe punkty są stałe dla każdego posiedzenia. Pozostałe punkty ustalane są przez prowadzącego posiedzenie Dyrektora Szkoły bądź wyznaczoną przez niego osobę i przedstawiane Radzie Pedagogicznej na początku zebrania.
 
4. plan obrad, jak również przebieg obrad, zapisywane są czcionką rozmiar 12 TNR, interlinia 1,5,
5. każdą stronę protokołu numeruje się w na dole strony (cyframi arabskimi, format: 1, 2, 3 ……),
6. strony protokolarza numerowane są kolejno,
7. treść protokołu stanowią odniesienia do punktów zawartych w planie obrad, w kolejności zgodnej z zaopiniowanym porządkiem obrad (Ad.1, Ad.2, etc.),
8. w punkcie 2 protokołu znajduje się informacja dotycząca głosowania nad zaopiniowaniem porządku obrad,
9. zapisy dotyczące głosowań sporządzane są według następującego wzoru:
 
Wyniki głosowania:
1. Liczba członków Rady Pedagogicznej:
2. Liczba osób obecnych na zebraniu:
3. Głosowało za:
4. Głosowało przeciw:
5. Wstrzymało się od głosu:
 
10. w zapisie stosuje się protokołowanie uproszczone, tj. nie notuje się szczegółowego przebiegu dyskusji, a jedynie ustalenia z niej wynikłe; na życzenie uczestnika obrad jego głos w dyskusji będzie zaprotokołowany,
11. szczegółowe wyniki klasyfikacji uczniów oraz sprawozdania z działalności dydaktyczno-wychowawczej członków Rady Pedagogicznej stanowią załączniki do protokołu,
12. w protokole dopuszcza się umieszczanie tabel i wykazów do celów statystycznych,
13. przedostatni punkt planu obrad stanowią Sprawy różne,
14. ostatni punkt planu obrad stanowią Wolne głosy i wnioski,
15. na końcu protokołu zamieszcza się zapis wg wzoru:
 
Na tym zebranie zakończono.
 
Protokołował/a: …(imię i nazwisko protokolanta)…
 
16. w tzw. stopce na każdej stronie, obok numeru strony znajdują się podpisy Dyrektora Szkoły oraz protokolanta w formie paraf, zapisane kolorem innym niż czarny,
17. na ostatniej stronie protokołu znajdują się: czytelny podpis protokolanta, podpis Dyrektora Szkoły oraz pieczęć szkoły,
18. na ostatniej stronie protokołu znajdują się informacje na temat liczby stron protokołu oraz liczby załączników, a także wykaz podjętych uchwał.
 
 
 
 
Załącznik 2 Uchwała Rady Pedagogicznej
 
 
Uchwała Nr . . . . .
Rady Pedagogicznej
Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach
z dnia ………………….
 
 
w sprawie ………………………………………………………………………………………..
 
Na podstawie:
art.(par.) ....., ust. ...... Ustawy .........../Rozporządzenia ......../ § .......... Statutu Szkoły
uchwala co następuje:
§1. ……………………………………………………………………………………..…...……
……………………………………………………………………………………………...……
§... ..……………………………………………………………………………………….……..
 
 
 
§… Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Szkoły.
 
§… Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
…………………………………………………..
(podpis przewodniczącego Rady Pedagogicznej)
 
 
 
 
Uchwała została przyjęta liczbą głosów:
  • za: ……………..
  • przeciw: …………….
  • wstrzymało się: ……………
  • członków Rady Pedagogicznej ogółem: …………..
  • obecnych: ……………..