Regulamin Rady Pedagogicznej
REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej
w Nowosielcach
Uchwalono na podstawie:
-
art. 73 ust. 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562 i 1635, ze zm),
-
§ 16 ust. 1 pkt 9 Statutu Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Nowosielcach (uchwała Rady Pedagogicznej 7/2024/2025 z dnia 26.09.2024 r.).
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
-
Niniejszy regulamin określa zadania, organizację i tryb pracy Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach.
-
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
-
ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562 i 1635, ze zm),
-
zespole – należy przez to rozumieć Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach,
-
dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach,
-
nauczycielu – należy przez to rozumieć każdego pracownika pedagogicznego,
-
organie prowadzącym – należy przez to rozumieć ministra właściwego do spraw rolnictwa i rozwoju wsi,
-
organie nadzorującym – należy przez to rozumieć ministra właściwego do spraw rolnictwa i rozwoju wsi.
-
§ 2.
Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem zespołu w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
§ 3.
Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor zespołu.
§ 4.
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą:
-
dyrektor zespołu,
-
wszyscy nauczyciele zatrudnieni w zespole,
-
pracownicy innych zakładów pracy pełniący funkcję instruktorów praktycznej nauki zawodu lub prowadzący pracę wychowawczą z młodocianymi pracownikami w placówkach zbiorowego zakwaterowania, dla których praca dydaktyczna i wychowawcza stanowi podstawowe zajęcie.
Rozdział II
Kompetencje rady pedagogicznej
§ 5.
-
Kompetencje stanowiące Rady Pedagogicznej:
-
zatwierdzenie planów pracy zespołu,
-
podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
-
wyrażenie zgody na egzaminy klasyfikacyjne z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach,
-
wyrażenie zgody na egzaminy poprawkowe z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
-
podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentów pedagogicznych w zespole po zaopiniowaniu przez radę rodziców,
-
ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołami przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkół,
-
ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli zespołu,
-
podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów i słuchaczy,
-
uchwalenie regulaminu swojej działalności,
-
przygotowanie projektów statutów zespołu i uchwalanie ich, wprowadzanie do nich zmian,
-
zatwierdzanie kandydatury ucznia do wniosku o przyznanie stypendium Prezesa Rady
-
Ministrów,
-
-
przedstawienie kuratorowi oświaty wniosku o przyznanie uczniowi stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
-
zgoda na utworzenie oddziału międzynarodowego,
-
cofnięcie zgody na utworzenie oddziału międzynarodowego,
-
decyzja o przedłużeniu okresu nauki uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność po uzyskaniu opinii zespołu, z której wynika potrzeba przedłużenia uczniowi okresu nauki, w szczególności z powodu znacznych trudności w opanowaniu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach oraz po zasięgnięciu opinii rodziców,
-
ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych wymagających od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji do szkoły ponadpodstawowej,
-
ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych w zawodzie wymagających od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji do szkoły branżowej II stopnia,
-
ustalenie warunków przeprowadzenia sprawdzianu uzdolnień kierunkowych w zawodzie wymagających od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji do szkoły policealnej.
-
-
Rada Pedagogiczna posiada uprawnienia do:
-
delegowania dwóch przedstawicieli rady pedagogicznej do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora zespołu,
-
wyrażania zgody lub wnioskowanie za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej, o udział w zebraniu rady pedagogicznej przedstawicieli stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej zespołu,
-
ustalania zestawu podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujących we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne lub materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym oraz może podjąć decyzję o prowadzeniu obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego o najmniejszej liczbie godzin nauczania bez podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku zadziałania mechanizmów korygujących,
-
wystąpienia z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w zespole,
-
wnioskowania o wprowadzenie lub o zniesienie obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju,
-
wyboru dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych kształcenia zawodowego podstawowych dla zawodu w szkole policealnej dla dorosłych, z których słuchacz przystępuje do egzaminu w każdym semestrze,
-
określenia sposobu i trybu uzupełnienia części praktycznej nauki zawodu, z której słuchacz został zwolniony w dotychczasowej szkole policealnej dla dorosłych,
-
wyboru przedstawiciela rady pedagogicznej do zespołu rozpatrującego odwołanie nauczyciela od oceny pracy.
-
-
Rada Pedagogiczna opiniuje:
-
dopuszczenie do użytku w zespole zaproponowanego przez nauczyciela lub zespół nauczycieli programu nauczania,
-
zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy przez co najmniej trzy lata szkolne,
-
materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach w danym roku szkolnym,
-
powierzenie stanowiska dyrektora zespołu, gdy konkurs nie wyłonił kandydata albo do konkursu nikt się nie zgłosił,
-
powierzenie stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w zespole,
-
odwołanie ze stanowiska wicedyrektora i innego stanowiska kierowniczego w zespole,
-
wnioski dyrektora zespołu w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników zespołu,
-
wnioski dyrektora zespołu o przyznanie nauczycielom nagród ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, ministra właściwego do spraw rolnictwa lub kuratora oświaty (z wyłączeniem wniosku na nagrodę dla dyrektora),
-
organizację pracy zespołu, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych oraz organizację kwalifikacyjnych kursów zawodowych,
-
projekt planu finansowego zespołu,
-
propozycje dyrektora zespołu lub w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
-
program wychowawczo-profilaktyczny zespołu,
-
organizację dodatkowych zajęć z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
-
organizację dodatkowych zajęć, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony,
-
ustalenie w sprawie oceny pracy dyrektora zespołu,
-
organizację tygodnia pracy,
-
ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
-
propozycje zajęć wychowania fizycznego do wyboru przez uczniów,
-
zezwolenie na indywidualny program nauki,
-
zezwolenie na indywidualny tok nauki,
-
wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu nauczania,
-
ustalenie przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym,
-
zgłaszanie kandydatów na członków komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli pierwszej instancji,
-
zgłaszanie kandydatów na członków odwoławczej komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli,
-
ustalenia średniej ocen upoważniającą do przyznania stypendium za wyniki w nauce,
-
ustalenia wysokości stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe.
-
Rozdział III
Zadania przewodniczącego i członków rady pedagogicznej
§ 6.
-
Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania w formie komunikatu.
-
Dyrektor zespołu przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności zespołu.
-
Przewodniczący Rady Pedagogicznej zobowiązany jest do:
-
realizacji uchwał Rady Pedagogicznej,
-
analizowania stopnia realizacji uchwał Rady Pedagogicznej,
-
dbania o autorytet Rady Pedagogicznej, ochrony praw i godności jej członków,
-
zapoznawania członków Rady Pedagogicznej z obowiązującymi aktualnie przepisami prawa oświatowego oraz omawiania trybu i form ich realizacji.
-
§ 7.
Członek Rady Pedagogicznej zobowiązany jest do:
-
Przestrzegania postanowień prawa oświatowego, wewnętrznych uregulowań prawnych zespołu oraz Zarządzeń Dyrektora Zespołu.
-
Czynnego uczestnictwa we wszystkich posiedzeniach i pracach Rady Pedagogicznej oraz jej komisji i zespołów, do których został powołany. W szczególnych przypadkach losowych członek Rady Pedagogicznej może być zwolniony z udziału w zebraniu, za zgodą dyrektora zespołu.
-
Zapoznania się z protokołem i uchwałami przyjętymi na zebraniu.
-
Realizowania prawomocnych uchwał Rady Pedagogicznej także wtedy, kiedy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia.
-
Składania przed Radą Pedagogiczną sprawozdań z realizacji przydzielonych zadań.
-
Nieujawniania spraw omawianych na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, które objęte są tajemnicą państwową lub służbową.
-
Nieujawniania spraw omawianych w trakcie posiedzeń Rady Pedagogicznej, które mogą naruszyć dobra osobiste, godność oraz dobre imię pracowników zespołu, a także uczniów i słuchaczy lub ich rodziców.
-
Godnego zachowania w trakcie posiedzeń Rady Pedagogicznej, umożliwiającego sprawną realizację przyjętego porządku posiedzenia.
-
Współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków Rady Pedagogicznej.
-
Prezentowania postawy służącej kreowaniu pozytywnego wizerunku zespołu w środowisku.
§ 8.
Do podstawowych zadań Rady Pedagogicznej należy:
-
Planowanie oraz organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
-
Śródroczne, semestralne, roczne i końcowe analizowanie oraz ocenianie stanu nauczania, wychowania i opieki, a także materialnych warunków pracy zespołu.
-
Uchwalanie i zatwierdzanie wewnątrzszkolnych aktów normatywnych zgodnych
z przepisami prawnymi. -
Współpracowanie z rodzicami oraz prawnymi opiekunami uczniów.
-
Kształtowanie właściwych postaw etycznych, zawodowych i obywatelskich swoich członków.
Rozdział IV
Szczegółowe zasady działania rady pedagogicznej
§ 9.
-
Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane:
-
przed rozpoczęciem roku szkolnego,
-
w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów,
-
po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
-
w miarę bieżących potrzeb.
-
Zebrania mogą być organizowane:
-
na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
-
z inicjatywy dyrektora zespołu,
-
co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.
-
Zebrania Rady Pedagogicznej mogą być organizowane również w trybie nadzwyczajnym na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad zespołem oraz z inicjatywy:
-
przewodniczącego Rady Pedagogicznej,
-
organu prowadzącego zespół,
-
co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.
-
Wystąpienia o organizację zebrania Rady Pedagogicznej w trybie nadzwyczajnym powinny określać przyczynę zorganizowania zebrania oraz pożądany termin jego przeprowadzenia.
-
Przewodniczący o terminie i proponowanym porządku zebrania powiadamia wszystkich członków Rady Pedagogicznej przynajmniej z trzydniowym wyprzedzeniem.
-
Nadzwyczajne zebranie Rady Pedagogicznej może być zorganizowane w dniu powiadomienia.
§ 10.
-
W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą również brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej zespołu.
-
Osoby, o których mowa w ust. 1, uczestniczą w tej części zebrania Rady Pedagogicznej, która dotyczy ich zakresu spraw.
-
Osoby zaproszone, niebędące członkami Rady Pedagogicznej, nie biorą udziału w głosowaniach.
§ 11.
-
Porządek zebrania zatwierdza Rada Pedagogiczna.
-
Głosowanie w sprawie porządku zebrania odbywa się po otwarciu przez przewodniczącego zebrania i stwierdzeniu jego prawomocności (quorum).
-
Bezpośrednio przed głosowaniem w sprawie porządku zebrania członkowie Rady Pedagogicznej mogą zgłaszać propozycje zmian w porządku zebrania.
-
Propozycje zmian w porządku zebrania może również złożyć przewodniczący.
-
Propozycje zmian w porządku zebrania przewodniczący poddaje pod głosowanie Rady Pedagogicznej.
-
Każdy członek Rady Pedagogicznej ma prawo do wyrażania opinii.
§ 12.
-
Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane. Protokolanta wybiera przewodniczący Rady Pedagogicznej spośród członków rady.
-
Protokolant może być wybrany na jedno posiedzenie lub na oznaczony okres roku szkolnego.
-
Protokół podpisuje prowadzący zebranie i protokolant.
-
Z zebrania Rady Pedagogicznej sporządza się listę obecności.
-
Ze szkolenia Rady Pedagogicznej sporządza się listę obecności oraz zwięzłą notatkę.
-
Protokoły z zebrania Rady Pedagogicznej są sporządzane w wersji elektronicznej.
-
Protokolant zabezpiecza treść protokołu hasłem, które podaje tylko przewodniczącemu Rady Pedagogicznej i wysyła sporządzony protokół do przewodniczego Rady pocztą elektroniczną.
-
Przewodniczący Rady Pedagogicznej drukuje każdy protokół i zamieszcza go w księdze protokołów.
-
Protokół po zatwierdzeniu powinien być zszyty i zabezpieczony przed usunięciem z księgi protokołów.
-
-
Protokół sporządza się w terminie 7 dni od zebrania Rady Pedagogicznej według wzoru – załącznik 1.
-
Do protokołu dołącza się w formie załączników pisemnych listę obecności oraz dane dotyczące klasyfikacji (sporządzone w edytorze Word czcionką 12 Times New Roman) oraz sprawozdania z pracy Zespołów Przedmiotowych, a także wszystkie uchwały zatwierdzające i opiniujące podejmowane przez Radę Pedagogiczną.
-
Członkowie Rady Pedagogicznej składający sprawozdania, wnioski i inne materiały do protokołu są zobowiązani w terminie dwóch dni od daty zebrania dostarczyć je w formie elektronicznej do protokolanta (sporządzone w edytorze tekstów Word czcionką 12 Times New Roman), w przeciwnym razie ich wypowiedzi będą zapisane przez protokolanta w formie zwięzłego streszczenia.
-
-
W terminie do 7 dni po zebraniu rady protokoły zostają udostępnione do wglądu.
-
Członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo po przeczytaniu protokołu do zgłoszenia w formie pisemnej - papierowej lub elektronicznej, uwag i poprawek do swojej wypowiedzi w terminie 7 dni.
-
Przyjęte zasadne zmiany, uzupełnienia i sprostowania, protokolant umieszcza w protokole z posiedzenia Rady, którego dotyczą.
-
Protokół podlega zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną na następnym zebraniu.
-
Wnioski o dokonanie zmian i uzupełnień w protokole, należy złożyć na piśmie, przewodniczącemu Rady Pedagogicznej najpóźniej 3 dni przed kolejnym zebraniem.
-
Wnioski te rozpatruje dyrektor w konsultacji z kadrą kierowniczą i protokolantem
-
Wnioski zasadne i zgodne z przepisami prawa oraz obowiązującymi regulaminami zostają uwzględnione w protokole kolejnego zebrania, po uprzednim przegłosowaniu
przez Radę Pedagogiczną. -
Niezgłoszenie żadnej zmiany lub uzupełnienia jest równoznaczne z przyjęciem protokołu.
-
Po zatwierdzeniu protokołu nie wolno odnotowywać w nim żadnych uwag.
-
Protokół z każdego posiedzenia jest zatwierdzany przez aklamację na następnym posiedzeniu Rady Pedagogicznej.
-
Poprawki i uzupełnienia do protokołu umieszcza wyłącznie protokolant.
-
Protokół podpisuje przewodniczący Rady Pedagogicznej i protokolant.
-
Uchwały i protokoły z zebrań Rady Pedagogicznej są dostępne dla wszystkich członków Rady.
Rozdział V
Tryb podejmowania uchwał
§ 13.
-
Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
-
Wzór zapisu uchwały Rady Pedagogicznej – stanowi załącznik nr 2.
§ 14.
-
W głosowaniach tajnych podejmuje się uchwały:
-
w sprawach, których wymagają tego przepisy prawa,
-
w sprawach personalnych dotyczących członków Rady Pedagogicznej i innych pracowników szkoły,
-
na zarządzenie prowadzącego zebranie,
-
na wniosek członka Rady Pedagogicznej poparty w głosowaniu przez co najmniej 1/2 liczby obecnych na zebraniu, po uprzednim jawnym głosowaniu nad przyjęciem tajności głosowania.
-
W celu ustalenia wyników głosowania tajnego Rada Pedagogiczna powołuje w głosowaniu jawnym trzyosobową komisję skrutacyjną i jej przewodniczącego. Komisja sprawdza i rozdaje karty do głosowania oraz instruuje o technice głosowania.
-
W skład komisji skrutacyjnej nie mogą wchodzić osoby, których dotyczy dane głosowanie.
-
Głosy oddawane są do urny w obecności co najmniej dwóch członków komisji.
-
Komisja ogłasza ustalone wyniki głosowania, które odnotowuje się w protokole.
-
Opieczętowane przez komisję karty do głosowania przewodniczący Rady Pedagogicznej przechowuje do dnia zatwierdzenia protokołu.
-
Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący Rady Pedagogicznej.
-
W głosowaniu jawnym członkowie Rady Pedagogicznej głosują przez podniesienie ręki.
-
W przypadku równej liczby głosów o podjęciu uchwały decyduje głos przewodniczącego.
-
Przewodniczący wstrzymuje wykonanie uchwały Rady Pedagogicznej niezgodnej z przepisami prawa:
-
o wstrzymaniu wykonania uchwały przewodniczący niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący oraz organ nadzoru pedagogicznego,
-
organ nadzoru pedagogicznego w porozumieniu z organem prowadzącym uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa,
-
rozstrzygnięcie organu nadzoru pedagogicznego w sprawie uchylenia uchwały jest ostateczne.
-
§ 15.
-
Księga protokołów przechowywana jest w sekretariacie zespołu.
-
Księga protokołów może być udostępniona nauczycielom zatrudnionym w zespole, przedstawicielom organu prowadzącego i nadzorującego zespół oraz innym organom na podstawie odrębnych przepisów.
-
Udostępnia się wyłącznie protokoły w miejscu ich przechowywania.
-
Zabrania się wynoszenia protokołów poza teren zespołu.
-
Udostępnianie protokołu w formie kserokopii papierowej lub fotograficznej, jest możliwe po wcześniejszym poddaniu go anonimizacji.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
-
Zmiany w regulaminie mogą być dokonane w drodze uchwały Rady Pedagogicznej.
-
Sprawy nie ujęte w niniejszym Regulaminie regulują akty prawne wyższego rzędu.
Regulamin przyjęty Uchwałą Rady Pedagogicznej ZSCKR w Nowosielcach z dnia 11.12.2024 r.
Załącznik 1 do Regulaminu Rady Pedagogicznej
INSTRUKCJA ELEKTRONICZNEGO PROTOKOŁOWANIA POSIEDZEŃ RADY PEDAGOGICZNEJ ZSCKR W NOWOSIELCACH
I. Pracę Rady Pedagogicznej – zwłaszcza przebieg posiedzeń, dokumentuje jeden z członków Rady, zwany protokolantem.
II. W terminie 7 dni od daty posiedzenia Rady Pedagogicznej sporządza się protokół, spisując go w wersji elektronicznej (ustawienie stron: margines górny i dolny po 2,5 cm, margines lewy i prawy: 2,5 cm).
III. Protokół sporządza się zgodnie z poniższymi zasadami:
1. w prawym górnym rogu znajduje się zapis: Nowosielce, ............... (data obrad: dzień,
miesiąc i rok zapisany cyframi arabskimi, czcionką rozmiar 12 TNR),
2. poniżej, w odstępie znajduje się nazwa i numer protokołu, opisane według
następującego wzoru:
Protokół nr ........ z zebrania Rady Pedagogicznej
Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach
w dniu ……………… r.
zapisany czcionką rozmiar 14 TNR, drukiem wytłuszczonym i wyśrodkowanym,
3. poniżej, w odstępie zapisany jest plan obrad, według następującego wzoru:
Plan obrad:
1. Powitanie zebranych, stwierdzenie quorum. Potwierdzeniem quorum jest sporządzona i dołączona do protokołu lista obecności członków Rady Pedagogicznej.
2. Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad.
3. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady Pedagogicznej. Powołanie protokolanta.
Powyższe punkty są stałe dla każdego posiedzenia. Pozostałe punkty ustalane są przez prowadzącego posiedzenie Dyrektora Szkoły bądź wyznaczoną przez niego osobę i przedstawiane Radzie Pedagogicznej na początku zebrania.
4. plan obrad, jak również przebieg obrad, zapisywane są czcionką rozmiar 12 TNR, interlinia 1,5,
5. każdą stronę protokołu numeruje się w na dole strony (cyframi arabskimi, format: 1, 2, 3 ……),
6. strony protokolarza numerowane są kolejno,
7. treść protokołu stanowią odniesienia do punktów zawartych w planie obrad, w kolejności zgodnej z zaopiniowanym porządkiem obrad (Ad.1, Ad.2, etc.),
8. w punkcie 2 protokołu znajduje się informacja dotycząca głosowania nad zaopiniowaniem porządku obrad,
9. zapisy dotyczące głosowań sporządzane są według następującego wzoru:
Wyniki głosowania:
1. Liczba członków Rady Pedagogicznej:
2. Liczba osób obecnych na zebraniu:
3. Głosowało za:
4. Głosowało przeciw:
5. Wstrzymało się od głosu:
10. w zapisie stosuje się protokołowanie uproszczone, tj. nie notuje się szczegółowego przebiegu dyskusji, a jedynie ustalenia z niej wynikłe; na życzenie uczestnika obrad jego głos w dyskusji będzie zaprotokołowany,
11. szczegółowe wyniki klasyfikacji uczniów oraz sprawozdania z działalności dydaktyczno-wychowawczej członków Rady Pedagogicznej stanowią załączniki do protokołu,
12. w protokole dopuszcza się umieszczanie tabel i wykazów do celów statystycznych,
13. przedostatni punkt planu obrad stanowią Sprawy różne,
14. ostatni punkt planu obrad stanowią Wolne głosy i wnioski,
15. na końcu protokołu zamieszcza się zapis wg wzoru:
Na tym zebranie zakończono.
Protokołował/a: …(imię i nazwisko protokolanta)…
16. w tzw. stopce na każdej stronie, obok numeru strony znajdują się podpisy Dyrektora Szkoły oraz protokolanta w formie paraf, zapisane kolorem innym niż czarny,
17. na ostatniej stronie protokołu znajdują się: czytelny podpis protokolanta, podpis Dyrektora Szkoły oraz pieczęć szkoły,
18. na ostatniej stronie protokołu znajdują się informacje na temat liczby stron protokołu oraz liczby załączników, a także wykaz podjętych uchwał.
Załącznik 2 Uchwała Rady Pedagogicznej
Uchwała Nr . . . . .
Rady Pedagogicznej
Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
im. II Czechosłowackiej Brygady Spadochronowej w Nowosielcach
z dnia ………………….
w sprawie ………………………………………………………………………………………..
Na podstawie:
art.(par.) ....., ust. ...... Ustawy .........../Rozporządzenia ......../ § .......... Statutu Szkoły
uchwala co następuje:
§1. ……………………………………………………………………………………..…...……
……………………………………………………………………………………………...……
§... ..……………………………………………………………………………………….……..
§… Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Szkoły.
§… Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.
…………………………………………………..
(podpis przewodniczącego Rady Pedagogicznej)
Uchwała została przyjęta liczbą głosów:
-
za: ……………..
-
przeciw: …………….
-
wstrzymało się: ……………
-
członków Rady Pedagogicznej ogółem: …………..
-
obecnych: ……………..